Monday, March 10, 2014

Cerita Awal Kehamilan -Part I

Pada 25 Februari...ketika masih bertugas di sekolah...perut seakan3 sakit...aku assume yg aku mungkin period..ok..period kali ni rasa lain sgt...mgkn aku penat sgt barangkali..yg ada di s***d*r ku hanya spotting brownish...sedikit tompokan coklat...mmg normal hr pertama period mmg mcm tu..

26 Feb..aku pelik bila period dah tak keluar lg...yg tgal hanya sakit perut...aku mmg consume.shaklee..dan 5 hari sebelum aku th yg aku period ada kesan dari dari air kencingku...disebabkan aku takut dengan keadaannaku...risau kalau3 aku ade penyakit lain yg menghalang darah haid untuk keluar...aku decide utk beejumpa dengan doktor..balik shj dr sekolah...emak menghantar ku ke klinik...dan doktor suruh buat ujian air kencing dan hasilnya adalah positif...tahniah puan..ustazah mmg hamil...dan dktr tanye bile hari pertama aku period bulan yg lalu...sudah tentu 25hb juga...doktor sarankan aku amik asid folic dan bykkan rehat dan jgn buat kerja brt3 di awal kehamilan ni..

Keluar shj dr klinik..org pertama yg dpt th dulu adalah encik somi...tahniah walid.....! ;) sejurus itu zam call untuk sahkan...alhamdulillahh katanya...gembira tak terkata...syukur kami panjatkan..emak org kedua aku bgth...tahniah nenek! :) emak ckp dgn umur aku skrg aku mmg kena ade zuriat..sbb dah lewat..kate mak..umir mcm aku anak dah 3 hingga ke 4 org..aku hnye diam dan senyum..masih ada riak syukur..terima kasih ya Allah atas kurniaan ini..

* sambungan tentang bleeding

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih!